Günlük egzersiz programı

Kategori : Egzersizler

Günlük egzersiz programı nasıl belirlenmeli?  Spor Uzmanı Ayfer Babagür Sağlam Açıklıyor.

Günlük egzersiz programı kişinin ihtiyacına, yaşantısına, beslenme düzenine, çalışma düzenine göre belirlenmelidir, kişi eğer sürekli dışarda yemek yiyiyorsa, beslenme için doğru bir vakit ayıramıyorsa yağlanma oranı yüksektir, daha çok kardiyovasküler egzersiz çalışmalıdır ama ağırlık egzersizinide ihmal etmemelidir. Bu kişinin boyuna yaşına cinsiyetine göre egzersiz programı değişebilir, mutlaka kişiye özel bir program yapılmalıdır ve spor uzmanından yardım alınmalıdır. Eğer kişi yaşı 50 civarı boyu 1.50 ve kilosu 150 civarıysa kesinlikle 2 saat yürüyüşler, 1 saat yürüyüşler hatta 30 dk yürüyüş bile kişiye fazla gelebilir. Ama normal kilosuna yakın 55 kilo 1.70 boyunda bir bayansa zaten fittir, ama kardiyovasküler olarak zayıf bir kişininde kalp ve ciğer kapasitesinin gelişmesi için yürüyüş gibi günlük hareketini tamamlayıcı aktivitelere ihtiyacıvardır. Bu aktivileter için kişiye özel programlar için mutlaka bir spor uzmanından yardım alarak kendinize özel programınızı belirleyebilirsiniz.

Etiketler :

Günlük egzersiz programı - Benzer Makaleler

Toplam 0 Yorum Yapılmış

Hemen alttaki formu doldur ve yorumunu ekle